İnşaat Mühendisliği Müfredatı Sektör İçin Yeterli Mi?

Yazının içeriğini oluşturan inşaat mühendisliği müfredatı , sektörün yeni mezun kişilerden istediği,inşaat sektörü nasıl bir gelişme içerisinde ve bu gelişmeye karşılık teknik eleman problemi eksikliği varmıdır gibi düşündüren soruları sektörde bulunan öğrenciler, mühendisler ve işverenler açısından beyin fırtınası yapmak amacıyla sizinle paylaşmak istedim.

İnşaat sektörü deneyimli personel sorunu çekmektedir.En eğitimsiz çalışan grubunun bu sektörde olduğu tahmin edilmektedir.İnşaat işçilerinin deneyimsiz olmaları bir tarafa yeni mezun teknik elemanların da ortak sorunu yine deneyimsizliktir. Bunun en büyük nedeni  eğitim sisteminin; günümüz sektörün ihtiyaçlarından uzak olması ve pratik çalışmalara fazla imkan tanımamasıdır.İnşaat sektörüne eleman yetiştiren eğitim programlarındaki öğrencilerin yarı zamanlı olarak inşaat sektöründe çalışması İş Yeri Eğitimi programı adıyla Teknoloji Fakülteleri  İnşaat Mühendisliği bölümü tarafından öğrenci  ile sektörü mezun olmadan önce tanıştırmaktadır (4. sınıfın Güz veya Bahar Dönemi  iş hayatında bulunma imkanı).Bu şekilde yeni mezunlar daha deneyimli bir şekilde mezun oluyor ve deneyimli eleman sorununun çözülmesine katkı sağlamaktadır.

Paylaştığım link bahsedilen konuya uygun, müfredatında öğrenciyle sektörü yarı zamanlı  buluşturma imkanı sağlayan  iş yeri eğitimi uygulamasını bulunduran bir üniversite. İncelemenizi tavsiye ederim. https://teknoloji.isparta.edu.tr/tekinsaat

Biliyoruz ki TBDY 2018 yönetmeliği yayınlandı; Bir çok olumlu tarafı olduğu gibi kafa karışıklığı oluşturan ve üzerinde konuşulması gereken bir çok yanının bulunduğu bir yönetmelik olduğu düşünülmektedir.Yönetmeliğin yeniliğe uğramasının temel nedenin zamanla artan yüksek binalar ve yalıtımlı yapılar olması bir yenilenme gereği doğurmuştur.(İMO-10 Kasım 2018 Semineri) TBDY 2018 yönetmeliği incelendiği zaman içerisinde non-lineer analizlerin, zemin etkileşimi performans analizlerinin bulunduğu bir yönetmelikten yeni mezun olmuş bir öğrencinin bu konuları yorumlaması ve anlaması ne kadar gerçekçidir. Üniversitede inşaat mühendisliği eğitiminde yeterli derslerin olmaması(Yüksek yapı dersi ,yapı zemin etkileşimi dersi , taban izolasyonu seçimlilik dersi vb.) mühendislik müfredatının değiştirilmesi gerekildiği savunulmuştur.(İMO)

İnşaat sektöründe BIM uygulamalarının, proje yönetiminin, planlamanın önemi şuan önemli olduğu kadar ilerleyen yıllarda vazgeçilmez ve bir standarda bağlanacağı kaçınılmazdır.Sektör zamanla değişim göstermektedir ve istenilen teknik eleman yeterliliği eskiye göre daha donanımlı daha dijital-teknolojik bir eleman ihtiyacına yönelmektedir.Üniversitelerin müfredatı peki bu ihtiyaca karşı cevap verebilmektedir ? Yoksa her öğrenci kendi bacağından mı asılacaktır…

Yorum bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: